neděle 31. ledna 2016

čištění zubů

Tak i když není stále na světě, tak už se na něj nějakou dobu připravujeme :) a on stále nic - voláme, zpíváme, prosíme a očekáváme ho každý den... první zub ne a ne se vyklubat...

A než se konečně objeví a budeme moct o něj dvakrát denně pečovat s láskou, tak si alespoň opečováváme ty naše :)

A jak? No mojí věčnou dilemou je jestli si vyčistit zuby hned jak vstanu (bez toho abych cokoliv pila nebo jedla), nebo až po snídani. Momentálně jsem v období - hned jako první, co vstanu - umýt zuby. Pokaždé, když jdu k zubaři, tak se ho na to zapomenu zeptat. Někdo totiž tvrdí, že v noci se v ústech tvoří bakterie a lepší než je do sebe "spláchnout" je, si vyčistit zuby a odporoučet je do místní stoky :) Druhý zase tvrdí, že bez toho, aby si vyčistil zuby po snídani by ven nevyšel, že je to nechutné. Tak jak tedy? Pro mě to zůstane asi záhadou, asi stejně jako: Co bylo první? Vejce nebo slepice? (když už jsem u toho: vejce - to co jíme, vajíčko - samičí pohlavní buňka - přeci jen jsem se v té škole něco naučila :)

No tak tedy v čem mám alespoň trochu jasno - 2 x denně. A momentálně tedy je to první a poslední věc před a po nočním spánku (občas si totiž schrupnu i přes den - je príma být na mateřské, resp. rodičovské dovolené :). Dalo by se tedy říct, že mezi čištěním zubů spím :)

Ranní čištění je kratší, to si zuby jen projedu kartáčkem. To večerní je už o něco zdlouhavější :) Jako první přijde na řad samotné čištění - klasika: na kartáček naneseme zubní pastu a čistíme, a čistíme, a čistíme... no dobře někdy se mi až tak dlouho nechce. Jako druhý bod přichází mezizubní prostory - mezizubní kartáček a dentální nit. Nit nepoužívám až tak často, ale bez mezizubáče bych se neobešla ani den. Pak přichází na řad můj nejnovější pomocník - škrabka na jazyk, a pak všechny ty neřády co tam ještě zbyly, zaleju ústní vodou :) Toť vše, tak dobrou noc :)




Ale ještě bych se ráda vyjádřila k jednotlivým produktům, které používám...
1. zubní kartáček - již léta používám Curaprox - má jednoduchý tvar hlavy i těla, zkrátka v jednoduchosti je síla
2. zubní pasta - aktuálně používáme černou bělící pastu :) no jestli bělí to nevím, zatím jsem si nevšimla, ale jinak o.k. :) má příjemnou peprmintovou příchuť. Jinak já pasty moc neřeším, kupuji většinou ty, co jsou v akci, tak do 30 korun max. (tu černou jsme dostali)
3. mezizubní kartáček - nejvíce se mi osvědčil od privátní značky dm-ka dontodent - oni teď změnily design. Tak, když jsem si je kupovala, tak jsem byla zmatená, ale nakonec jsem vybrala dobře, i když při pohledu na něj jsem si říkala co je to za blbost? Ale ten konický tvar je fajn, protože nemusíte mít 3 různé velikost, stačí jeden a vyčistíte všechny mezizubní prostory :)
4. dentální nit - no tu až tak často nepoužívám, ale občas se fakt šikne :) 
5. škrabka (stěrka) na jazyk - můj nejnovější objev a vřele všem doporučuji :) tu mám taky z dm-ka
6. ústní voda - no, na značce až tak nezáleží, jako na složení. Důležité je, aby neobsahovala alkohol (bakterie si zvyknou a budou si ve vašich ústech pořádat párty na váš účet :) a ideální je, když obsahuje cetylpyridinium chloride nebo omiphen bromide, a když vyplachujete ráno - tak alespoň nenadýcháte :D 
7. a jako doplněk přidávám moje oblíbené každodenní žvýkačky :) bez těch ven opravdu nevycházím :) při zápachu z úst je ideální, když obsahují xylitol. Jenomže já jsem si všimla, že ty s xylitolem se mi zachytávají mezi zubama. No orbitky ho nemají, ale stejně u mě vítězí klasické zelené Orbit :) a když už si jó chci dopřát, tak skořicové. Jen je škoda, že v obchodech nejsou běžně k dostání. Jak tak o tom píšu, tak asi brzo navštívím Candystore...


Tak a teď už to je asi fakt vše, tak dobrou (jak chuť, tak noc :)

Žádné komentáře:

Okomentovat