čtvrtek 28. ledna 2016

Vítání občánků

Tak včera konečně nastal, pro mě, tak dlouho očekávaný den :) hned jak jsem se přišly z porodnice, tak jsem začala zjišťovat jak to vlastně s Vítáním občánků funguje...

Někdo říká - jo, to si musíte zažádat, aby vás pozvali; někdo zase, že ne, tak člověk je z toho pak zmatenej, a neví. Moc, moc jsem se toho chtěla zúčastnit. Přeci jen je to taková jedna z prvních formálních akcí :) Takže jsem začala zjišťovat, psala jsem na Prahu 10, kde mi odepsali, že pozvánka se zasílá automaticky, bez jakéhokoliv "doprošování" (ono totiž na některých úřadech si musíte zažádat (je to teda dosti trapné), prý je to z toho důvodu, že platí zákon o ochraně osobních údajů...). No tak jsem netrpělivě čekala, kdy pozvánka dorazí, neměla jsem tušení, kdy vítání probíhá (v jakém věku). Ale měla jsem jaksi svoji představu o tom, že kolem tří měsíců, a že to bude v sobotu, nebo v neděli...

No a potom konečně dorazila obálka na jméno naší dcery :) tak to bylo hned jasné oč jde... Pro ty, které by to zajímalo - přišla 14 dnů před oným slavným dnem. A co mě teda zaskočilo byl den aktu - středa. No fakt jsem si myslela, že takovéto akce (svatby, vítání...) probíhají v sobotu. No nevadí, takže manžel si vzal v práci dovolenku, nahodili jsme se (teda ne až tak moc slušně, ale košile byla :) a vyrazili jsme :). Vítání probíhalo v "nově zrekonstruovaném" Vršovickém zámečku - Rangherka (teda on je zrekonstruovaný podle mě už asi 2 roky, ale všude, když o něm píší, i na vítání nás přivítali jako v nově zrekonstruovaném). Je to tam fakt hezké, ale nedá mi se nevrátit k naší "výpravě" :) Samozřejmě jako vždycky, když se někam chystáme společně s manželem, tak já prostě nestíhám, takže cesta začala krátkým sprintem na tramvaj - uf, ale stihli jsme :) jela nízkopodlažní - luxus :) no a při přestupování jsme opět nasedali do nízkopodlažní (já nevím ty typy, ale jedna z těch nejnovějších), jak se nastupuje do prvních dveří a chytrá paní na zastávce: "ale s kočárkem se nastupuje dozadu". Do mě vešlo sto čertů, ale neřekla jsem nic, naštěstí celou situaci odlehčila paní, která nastupovala s námi: "paní asi hodně dávno necestovala tramvají..."


Takže už jsme konečně na místě, byli jsme tam první (na tu tramvaj jsme nemuseli tolik spěchat...). Ale před námi jeden "obřad" už probíhal, takže celé to začalo asi 10 minut po stanovené hodině. Ale bylo to milé, nejdřív fotograf (byl milý, měl i chrastítko :) vyfotil každou maminku s dítětem, poté malé občánky přivítala zástupkyně městské části, přidala i osobní stránku a poté, se opět fotilo - v kolébce, a rozdávali se dárečky a poté, znovu se fotilo - celá rodinka pohromadě (fotky budou až někdy v polovině února, moc se na ně těším, tak snad nepřijde zklamání). 

No a co jsme dostali? Tak jak vidíte na obrázku - pamětní mince, pamětní list, maminka dostala kytku :), CD s namluvenými různě dlouhými pohádkami a písničkami (Perníková chaloupka, Čert a Káča, O 12 měsíčkách, O veliké řepě, Princ Bajaja, O kohoutkovi a slepičce, O červené Karkulce, Šípková Růženka, Princezna na hrášku, O Sněhurce, Hrnečku vař!. Honzíkova latina, O poslušných kůzlátkách, Budulínek a liška, Sůl nad zlato, O budce. Člověk si aspoň trošku připomene jak ty pohádky vlastně končí, co je ale problém dnešní doby - přehrávání CD, ale v kuchyni to ještě jde :), poukaz v hodnotě 200 Kč do dm-ka (jo, super!, snad to bude na ty dvě stovky nabité :), botičky (čistě módní záležitost s vtipným upozorněním: Výrobek není určen k chození) a pak reklamní leták na plaveckou školu (no jako to si mohli odpustit, kdyby tam byla alespoň 10% sleva...) a certifikát na Stromy za narozené děti (kdysi byl jeden strom za každé narozené dítě, teď už připadá na jeden strom 10 dětí - škoda... a ani nás nepozvali na vysazení :( no a plus ty fotografie, které si vyzvedneme na vrátnici ÚMČ. A ještě tam samozřejmě nechyběl kameraman, tak jsme si za 4 stovky objednali DVD, tak snad to bude stát za to. DVD by nám mělo přijít poštou do 14 dnů. Jako 400 je celkem dost, ale tak ať má malá vzpomínku (pokud si ji bude mít na čem přehrát), když už my nemáme video ze svatby (stejně bych na něj nikdy nekoukala)...

A to by bylo asi tak všechno, celý "obřad" trval asi hodinu, i s tím focením rodin, no a po nás šli hned další... Ale jinak to byla celkem příjemná akce, kéž by takových bylo víc :) A abych nezapomněla - když přišla poštou pozvánka, tak tu bylo nutné vyplnit a odeslat (klasicky poštou, nebo e-mailem), a potvrdit tak, že se akce zúčastníte. A byl k ní připojen i formulář na ty stromy, ten bylo také nutné vyplnit a odeslat... a to už je asi vážně vše k našemu Vítání občánků :)


A jak probíhá Vítání u vás? V jakém věku? Co jste dostali?

Žádné komentáře:

Okomentovat