čtvrtek 5. listopadu 2015

Očkování - rotaviry

Tak a máme za sebou první kompletní očkování...

Jde tedy o nepovinné očkování proti rotavirovým infekcím. Já jsem se rozhodla, nebo spíš společně jsme se rozhodli, že naší dceru necháme proti rotavirům očkovat. Proč? Hlavním důvodem je asi Praha. Každý kdo někdy cestoval, zejména v zimním období městskou dopravou v Praze, ale nejen v Praze, tak ví co za lidi jezdí těmito prostředky. Já nejsem odborník na to, jak se rotaviry přenáší, ale člověk nikdy neví, kde se s nimi potká a zejména ve městě mezi kdejakými pochybnými existencemi. A druhým důvodem byla asi "pohodlnost". Z vyprávění jsem slyšela, já vím, že to není zrovna důvěryhodný zdroj, ale asi kdo to zažil, tak ví svoje, že pokud se kojenec rotaviry nakazí, tak to může skončit mimo jiné i hospitalizací v nemocnici, a na to zrovna chuť nemám (to asi nikdo, krom nějakých hospitalofilů). O tom co jsou rotaviry si asi každý najde milion jiných stránek, takže nebudu popisovat jak se přenáší a co způsobují. Nejsem na to odborník a jen bych kopírovala už napsané.



Ale abych se dostala k našemu očkování, první zásadní informace je ta, že očkování je nepovinné a není hrazené pojišťovnou. Vakcína (Rotarix) se podává ve dvou dávkách. My jsme první dostaly v  6. týdnu, za tu jsem zaplatila 1.150 Kč, druhou jsme dostaly dnes, tedy v 12. týdnu. Co mě zaskočilo bylo to, že jsem platila o 50 Kč víc, prý zdražila, tak nevím. Takže v součtu vyjde očkování proti rotavirovým infekcím na přibližně 2.350 Kč, no levná záležitost to zrovna není. Ale jako pojištěnci VZP, jsem ihned uplatnila nárok na proplacení 500 Kč za toto nepovinné očkování. A abych nezapomněla, tak očkování neprobíhá "klasicky" jehlou ale tzv. na lžičku, tedy spíš přímo z ampule (stříkačkou). Jo a pro zajímavost a všechny odpůrce očkování - vakcína se prý vyrábí z buněk opic :)