neděle 21. února 2016

Den D

Tak si pořád říkám kdy přijde onen den s velkým D. Den, kdy nebude naše pračka v provozu... Začalo to ještě před samotným narozením, i když je pravda, že nejela každý den, ale byla potřeba vyprat všechny připravené oblečky, plenky, povlečení, zavinovačky, deky a pro jistotu i moje noční košile, "domácí" trička, podprsenky... Pro neznalé uvádím, že by se mělo vyprat všechno oblečení, se kterým děťátko přijde do styku. Měl by se přitom používat jeden druh pracího prostředku, ten který budete používat dlouhodobě. Je proto dobré si rozmyslet předem co chcete používat. Já třeba zásadně nepoužívám aviváž. Jo, pak je s prádlem víc práce, musí se žehlit, ale v rodině jsme měly různé kožní alergie a vynecháním aviváže se to zlepšilo :) tak nebudu zbytečně riskovat... Jako další, jsem se rozhodla, že budu používat prach, ne gel, i když gelový prací prostředek jsem používala celkem dlouho (někde  se dokonce uvádí, že gelovými PP se zanáší pračka, nevím...). No a nakonec se ještě rozhodnout pro značku... 

Nakonec jsem se rozhodla pro značku Denk mit, privátní značku dm. Žádný spešl dětský, prostě univerzální prací prostředek...

Tento je na bílé oblečení, a hlavně - na každodenně prané plínky. Na barevné oblečení jsem ze začátku používala gel, ale nakonec jsem taky přešla k sypkému PP. S tímto PP jsem spokojená, plínky se vyperou většinou vždycky. Občas se stane, že když dám méně prášku, tak je to pak vidět, ale je pravda, že já dávkuju jak mi přijde ☺ Škoda je, že se neprodává ve větším balení (největší je v tomto 40 pracích dávek, což je něco kolem 1,6 kg, já bych si koupila i 10 kg balení) a že je v sáčku. Já si ho přesypávám do láhve od gelu. No, frekvence nákupu prášku je asi tak 2x měsíčně, proto bych uvítala větší balení :) Bílé oblečení se taky vypere dobře, častým praním jsem vyprala i zaprané věci, i když je pravda, že já bílé, nebo spíš světlé oblečení peru na 60°C. Tento PP používám i na ručníky, povlečení, i když jsou různě barevné, protože všechno peru na 95°C - pro jistotu :)

Ale abych se dostala ke dni D, no stále čekám... myslím, že 24.12. byl jediný neprací den :) ale jinak se u nás pračka nezastaví. Mimo to, že naše "milá" pračka Whirlpool AWE 7519 vyhazuje chybu F12 už po každém praní (a nemůžu tak prát hned za sebou, ale musím si tak 2-3 hoďky počkat, než si chudinka oddechne), začala vydávat podivné zvuky a hlavně teče. Někdy teče ze shora a někdy zespoda, stále jsem nepřišla na korelaci tečení. Myslela jsem si, že to je množstvím prádla, ale tím to není. Pak jsem si chvíli myslela, že je to nastavením nožiček, protože jsem je "vyštelovala" a asi 5 praní po sobě netekla, ale pak zase začala... tak já už nevím... takže pokaždé během praní ještě ždímám hadry... Ale zatím "drží", tak snad ještě několik stovek praní vydrží... Ono se to nezdá, ale někdy peru i třikrát za den. Když zrovna vyjde den, že se nemusí prát plenky (protože jsme běhaly někde venku a měly jsme pampersky), tak zaručeně "musím" vyprat povlečení, nebo sportovní oblečení, nebo jen třeba hadry...


A když už jsem psala o těch oblečcích, tak rozhodně je dobré jich mít více, než jsou taková ta doporučení, "výbavička pro miminko", kde se uvádí 8-10 bodýček... My jsme jich měly asi 20 a stejně jsem měla pocit, že by jich mohlo být víc. Tak ono asi ne každé dítě, ale u nás byl celkem problém s ublinkáváním, takže za den jsem převlékala klidně i pětkrát. A při počtu 8 kusů? To by moje dítě bylo nucené být buď v poblinkaném nebo nedosušeném oblečení... a musela bych prát asi i v noci :) takže, když ušetříte na počtu kusů oblečení, tak neušetříte na praní (voda + elektrika + prací prostředek)

Tak snad se jednou dne D dočkám :) onen den by možná i přišel dřív, kdyby ta naše pračka neblbla (a já nemusela čekat než se vzpamatuje) a kdyby prádlo schlo rychleji (protože máme jen tři sušáky;)


A jak často perete vy? Perete dětské oblečení samostatně nebo společně s vaším?


Žádné komentáře:

Okomentovat