sobota 20. února 2016

oblečky


Tak jsem se konečně dokopala k tomu abych napsala něco o našich oblečcích, i když něco už bylo naznačeno v Bodýčko, které miluji. Velkou většinu oblečků máme zapůjčenou od mé milé sestřenky (1 dítě), která je dostala od své sestry (2 děti) a mezitím proběhly ještě u její švagrové (1 dítě) a asi většina z nich nebyla nových ani u počáteční sestřenky ☺ vyznáte se v tom? Zkrátka některé jsou i po 5 dětech :) a je to na nich i znát. Ale jsem za to moc ráda. Já osobně jsem kupovala pouze balení pěti bodýček s dlouhým rukávem v Tescu (od 3 měsíců). Jinak fakt nic. Něco jsme dostaly od babičky, od prababičky a od různých tetiček :) Jo, když jdu kolem dětského oblečení, tak bych ráda něco koupila, ale pak si řeknu, že to jsou fakt vyhozené peníze, protože se to "nevynosí". Je to pravda, co dva měsíce, to můžete obměňovat komplet celý šatník. I když je pravda, že některé věci - huňatý overal, nosíme už 4 měsíce, na začátku byl velký (ruce nebyly nikdy v rukávu :) a teď už je jen tak tak, ale je fakt rozkošný ☺



Ale k čemu bych se chtěla dostat - u nás se nejvíce nosí body (bodýčka) a polodupačky. Už nám je ale bohužel většina polodupaček malých, tak jsme přešly na celé dupačky. Rozhodně je podle mě pohodlnější bodýčko a "teplákové" dupačky, než různé džínsy, sukýnky, šatičky a tak podobně. Možná ještě v létě, ale stejně, když je mimčo ještě malý, že nechodí, a v kočárku více-méně leží nebo sedí, tak mu podle mě teda moc pohodlně v džínách není. Teda alespoň z vlastních zkušeností to znám :) No a v zimě už vůbec ne, když ho v džínách a super košili narvete do nějakýho overalu nebo kombinézy... no já být tím dítětem, tak řvu co mi hrdlo stačí...


Takže závěr? Za nás jednoznačně bodýčka a dupačky, nebo polodupačky. Kdybych se měla vybavovat sama, tak nakoupím rozhodně jenom tyto věci. Bodýčka jsou praktické v tom, že je zapnete v rozkroku a nic se nevyhrnuje, nekrčí a vše drží jak má. Nevýhoda u polodupaček je ta, teda alespoň my nemáme žádné takové, že se nedají v rozkroku rozepínat, takže je musíte při přebalování stahovat celé. Což je výhodou u většiny dupaček, které máme, já používám jenom ty, že se dají rozepnout v rozkroku. A jelikož na doma stále používáme látkové plenky, tak i kontrola je rychlá ☺ A celkově výhoda dupaček, resp. polodupaček je ta, že to má ty konce na nohy:) a nemusíte dávat kalhoty (legíny) a ještě ponožky, prostě to máte dva v jednom (two-in-one :) A u dupaček je celkem výhodné to, když mají kolem kotníku gumičku, drží to líp kolem nohy...


Co k bodýčkám? Tady asi toho moc není, pro mě je ideální zapínání na dva cvoky, protože i když to má tři, tak zapínám jenom krajní dva, kdo se bude furt otravovat zapínáním a rozepínáním? Celkem dobře to mají pořešené body z H&M, protože mají ve spodní části (kolem kyčlí) gumičku, to je celkem praktické, protože se bodýčko víc užije. Začaly jsme ho používat, když bylo ještě větší - rukávy se ohrnou a pak, když dítko povyroste se gumička zase natáhne, takže paráda :) Zajímavé, spíš designově je zavinovací body z H&M (ty máme asi dvě, video zde) a teda přiznám se - nosíme ho k doktorovi. Tady je nevýhodou to velké množství cvoků, ale když máte dítě, kterému vadí, že mu furt něco přetahujete přes hlavu, tak ideální řešení je tohle zavinovací body ☺ Když už jsme u toho přetahování přes hlavu - u nás naštěstí žádný problém, tak všechny body, které máme z H&M mají na jedné straně u krku jeden cvok na zapínání = větší otvor na hlavu :)



A důkaz, že máme ve sbírce i horší kusy :) I když ono to na těch fotkách až tak sepraně nevypadá :) Sem tam se objeví i nějaká dírka, ale když ty body máme, tak proč je nenosit? já na doma taky nechodím v nejnovějším tričku...




A jako třetí artikl, který se u nás užije, je overal. Overaly používáme na spaní od té doby, co spíme mimo pytel (asi od 5 měsíců - nedalo se v něm otočit na bok, a když máte dítě, které furt trénuje kop na branku, tak ho to značně omezuje). Je to praktické, protože i když se v noci odkope, což se stane málokdy, tak nemá holé nožičky. A trápit jí tričkem (které se stejně vyhrne) a kalhotami s gumou... no prostě ideální řešení je podle mého overal. Nejradši mám ten typ přes hlavu a s rozepínáním v rozkroku. Máme i s postranním rozepínáním, což mi přijde nejvíc nepraktické - když přebaluji, tak tu jednu nohu než vyrvu a zase než zastrčím zpátky, tak je po klidném spaní...



No a co jsme nevyužily skoro vůbec jsou čepice - tak tady jsem jich napočítala něco kolem 60 a po dofocení jsem objevila igelitku s dalšími asi 20... fakt nechápu kdo využije tolik čepic, my jsme za celou dobu měly asi 4. 



Nejvtipnější jsou ušaté čepice, v tom vypadá roztomile asi každé dítě :)


Tuhle bych si já v životě na sebe nedala - kšilt a ještě zavazování kolem krku... fuj
Něco obdobného...


Tuhle jsme celkem vynosily, když ještě nebyla taková zima, ale nezavazovaly jsme ;)


No a tahle - best ever - jednoznačně favorit. Nezavazovací, s ušima, chlupatá, no prostě SUPER. Jen škoda, že není zvětšovací...


Tady jsem pofotila několik párů ponožek, které teda u nás taky nepatří k velkým hitům...


Ale co mi přijde nejvíc absurdní, jsou ponožky "ABS" neboli ponožky s protiskluzovými věcmi na chodidle. Jako už jste viděli právě narozené chodící dítě? K čemu to je dobré? Chápu, když už je díte větší, že alespoň stojí, ale našla jsem ponožky, jejichž velikost nám nikdy nebyla dobrá (Špagýsek měla při narození dlouhá chodidla i nohy - divili se i sestry a doktoři), nebo jakože kotníkové ponožky s lemem kolem achilovky? asi když bude to novorozeně běžet maratón, tak aby ho netlačily tenisky... 


Tak abych ponožky úplně nezatracovala, tak přeci jen jsme je využily, když byly ty nesnesitelný vedra, tak "outfit" bylo bodýčko s krátkým rukávem a ponožky a nejradši jsem měla tyhle. Nikde žádná gumička, která by škrtila... A to je v podstatě i ten důvod proč se u nás nosí dupačky a ne "legínky" s ponožkami. Ať mi to nemá nikdo za zlé, ale pro mě je pohodlí na prvním místě, a to že moje dítě nevypadá jak ze žurnálu... vždyť ani není ☺


A tady pro změnu ten nejhorší typ ponožek, sice žádná gumička, ale pak ponožky ztrácí smysl, protože je odkopnete při první možné příležitosti. Tenhle typ ponožek nesnáším i v "dospělácké" verzi



A když udeřily mrazy, tak přeci jenom jsem nějaké využila - pro jistotu



No a nebylo by ponožek bez punčocháčů...




Ale několikrát jsme se oděly i do triček, ale to jen jako druhá vrstva na body, to když teplota klesne pod nulu.... Jinak trička jsou značně nepraktická a já je samostatně nosit nedoporučuji, protože se vyhrnují a rolují a já nevím co ještě, navíc jsou takové neforemní, krátké a široké... Vlevo je sbírka triček, vpravo je několik oblíbených jedinců



Tady je sbírka overalů...

Tady bodýčka s dlouhým rukávem v aktuální velikosti


Jo, další věc - bryndáky. My bryndáky nepoužíváme, k obědu používám látkovou plenku. Pěkně obložím kolem krku a dosáhne i na ruce - pak sbalím a vyperu. Nikde žádná stopa po jídle, tedy pokud si zrovna nekýchne ☺ a navíc pleny peru každý den...


Sbírka poludupaček, legín a dupaček...


"Sváteční" outfit - když už se "vyfiknout" tak asi v tomhle stylu - je to pohodlné, i když ne až tak slavnostní, ale nikde to netahá, neškrtí, nekouše...


Tady jsou ony zmiňované kalhoty a sukně - ale tak uznejte, jak by se vám leželo celý den v džínách s kapsama, přezkama, knoflíkama, různýma vyšívkama? No já bych se v tom pohodlně necítila a nebudu do toho nutit ani svoje dítě...


Tady jen pro ukázku šatičky...


A další nepohodlná záležitost - svetříky, asi jo, když už bude víc teplo a už bude v kočárku sedět. Ale narvat na dítě svetřík a pak ještě do kombinézy a do fusaku... tak tudy cesta nevede


Ale tohle je fakt vychytávka - fusak s otvory na popruhy. Ještě jednou velké DÍKY mojí sestřence za všechno co nám zapůjčila :)

A tady jedna roztomilá beruška na závěr...



A jak to máte s oblečením pro miminko vy? Kupovali jste všechno nové, nebo jste něco podědili?








Žádné komentáře:

Okomentovat