čtvrtek 11. února 2016

Malta - 4 roky poté

Tak už to budou pomalu čtyři roky, co jsme se s manželem vydali na svatební cestu na Maltu, ne nejeli jsme tam takhle v únoru... I když Malta leží ve Středozemním moři, tak momentálně, podle yr.no, je tam jen o 10°C víc než tady u nás v České republice, což moc ke koupání není ☺


Byli jsme tam někdy na přelomu května a června, moře bylo  tak akorát, žádné teplé **** /každý si domyslí/ a ani moc lidí v něm nebylo, i když na pláži byla hlava na hlavě :) Co mě ale vedlo k tomu, abych si vzpomněla na stát, kde jezdí jedna MHD po celé krajině? Už asi týden mám nějakou debku (=debilní náladu) a tak jsem si vzpomněla na slunečnou, teplou Maltu. Zároveň jsem během posledního měsíce přemýšlela, jaký bych si dala nealkoholický perlivý nápoj, protože jsem se letos rozhodla bojkotovat Kofolu, jelikož mi neposlali onu dlouho očekávanou pohlednici, tak mi nějak napadlo Kinnie. Je to maltézský "národní" nápoj, právě něco jako Kofola u nás. A tak jsem začala pátrat... kdysi ho měli v alkoexpert-u, ale zatím asi jediný prodejce na netu je mojekinnie. Nevýhodou je, že mají jen půllitry a plechovky, a to si musíte koupit celé balení... Ale prý ho mají i některé Globusy... Takže nakonec jsem se k "mému" Kinnie dostala, pro ty kdo neochutnal - má takovou typicky mírně nahořklou chuť, chvilku mi trvalo než jsem si na ni zvykla. A teď jsem se na ní moc těšila, Kinnie jsem neměla... no, tak asi od roku 2012 ☺

No dlouho se u nás to balení neohřálo, ale zahřálo stejně jako vzpomínka na Maltu.

Hledala jsem pro vás fotku, která by vystihla Maltu, protože když jsme odlétali, tak jsem řekla nikdy víc! Jasně, že bych tam teď jela znovu ☺ Ale kterou vybrat? tu která ukazuje, že všude se válejí kočky (dokonce v hospodách mají sklenice, kam můžete házet příspěvky na kočky)...


nebo snad nějakou švábí?


nebo snad tu, kde je vidět jak si Malťané nepotrpí na pořádek (jo to, že mají dráty jen tak pověšené mě hodně iritovalo)


a že popeláři se nevozí jako u nás (vzadu na vozidle), ale běhají a hážou černé pytle do pomalou jedoucího popelářského auta

ale i jejich kýčovitost je zajímavá (mít žárovky kolem soch svatých a vchodů do kostela - a i když je Malta rozlohou menší než Praha, tak je jich tady tak 5x víc),





















i registrační značka autobusů (BUS) stojí za povšimnutí (a rada pro nezkušené - když čekáte na zastávce na autobus, koukejte na opačnou stranu, než u nás, taky byste se nemuseli dočkat :)



Nebo by byla lepší Škodovka 120 s volantem na pravé straně?


 ale i "strážce" pláže stál za foto


A nejlepší nakonec, jednoznačným vítězem je fotka, která ukazuje, že Malťané jsou líní (já se jim teda ani nedivím, protože kdo by v tom teple nebyl?), ale jejich psi víc ☺(vidíte toho pána, jak nese svého psa?)


Byli jste někdy na Maltě? A čím překvapila vás?





2 komentáře:

  1. Byla jsem na Malte na jazykovem kurzu a MILUJU JI <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já bych tam taky jela znovu :), ale ten první dojem byl pro mě hodně zvláštní...

      Vymazat