pondělí 29. února 2016

vyšší level

Tak naše pračka se po posledním článku o ní asi urazila a předvedla se v plné parádě. Nevím jestli to mám vůbec psát, aby se nenaštvala úplně...

Tak já začnu pěkně od začátku:


- když jsme se přestěhovali v roce 2012 do nového bytu, pořídili jsme si mimo jiné i pračku. Nějak extra jsem nevěnovala pozornost výběru, nechtěla jsem tu nejlevnější, ale zase ani nijak extra drahou, tak jsme se rozhodli pro Whirlpool AWE 7519 a objednali jsme ji z mall.cz. Pro výběr vrchního plnění jsem se rozhodla z prostorových důvodů naší koupelny, ale ty s předním plněním jsou prý lepší... Nevím, ale rozhodně se na ně můžete koukat místo pátečního programu v televizi, myslím, že se zabavíte víc :) Pro značku Whirlpool jsem se rozhodla proto, že naši měli taky Whirlpoolku, ale ta jim zanedlouho po naší koupě odešla (asi po 15 letech)

- pračka prala, tak jak měla. Je pravda, že nějak extra vytížená nebyla, myslím, že se pralo tak 1-2x týdně
- dva roky a jeden měsíc po zakoupení - jednoho večera pračka ukázala chybu F12. WTF? Tak jsem googlovala a našla jsem, že se jedná o závadu na topném tělese, ihned - ještě ten večer jsem vyplnila formulář na opravu. Dalšího dne mě kontaktovala paní, že opravář může nejdřív za tři dny. Tak si říkám o.k., nicméně jsem další den pračku vyzkoušela a fungovala v pohodě, chybu F12 neukázala. Takže opraváře jsem odvolala, i když mě ukecával, abych si to topné těleso nechala opravit, že se na něj bude vztahovat záruka 2 roky.. pche a za dva roky a jeden měsíc se to porouchá znova, no to jistě...
- pračka pere v pohodě, jednou za čas ukáže závadu F12, ale už vím jak na to - přetočit na předposlední volbu - nějaké vypouštění nebo co to je a věc je vyřešena
- příchod malého človíčka na svět - dennodenní praní plenek, oblečků a kdečeho jiného - chyba F12 už se vyskytuje častěji...

- chyba F12 se vyskytuje už prakticky po každém praní, případně, když se nevyskytne, tak stejně nelze prát hned po sobě dva cykly. Musím prostě alespoň hoďku až dvě počkat...

- k chybě F12 se připojují podivné zvuky a protékání pračky jak ze shora, tak ze zdola...
- potud to znáte, ale teď si pračka vyžádala svoji pozornost jinak - vyhodila pojistky!
- a jak na tuto závadu? no chvilku mi to trvalo. Když pračka ukáže chybu F12, tak je to těsně před koncem, myslím, že v poslední minutě, takže i kdyby coby, tak prádlo je vyždímané, v pohodě, ale když vyhodí pojistky, tak prádlo je mokré, nevím v jaké části cyklu se to stalo. Jenomže hlavní problém je ten, že pojistky nenahodíte dokud pračku nevypnete (kolečkem na O, nebo ze zástrčky). A ani po dvou hodinách se neumoudřila, a pojistky furt vyhazovala a prádlo bylo značně mokré... takže jediné co mi napadlo, bylo se podívat na filtr, jestli není ucpanej... no nebyl, ale počítejte s tím, že vám vyteče asi tak 5 litrů vody (tak si připravte dostatek hadrů a ideálně nějakou nádobu, která se vám pod filtr vejde :) ale stal se zázrak - pračka už pojistky nevyhodila a doprala... hallelujah!
-tak jsem zvědavá co přijde dalšího... doufám, že už nic horšího nevymyslí ☺ každopádně to potvrzuje to, že dnešní elektronika je vyráběná pouze na záruční dobu. Jo, já chápu, že lidi v továrnách chtějí mít práci, ale přeci jenom - vždyť když by všichni měli měnit veškeré elektro po dvou letech, tak kde by se brali ty suroviny na výrobu? Ne všechno lze recyklovat... a když se k tomu přičte doprava... 

p.s. Moje milá pračko Whirlpool AWE 7519-ko, zdvořile Tě prosím, vydrž pracovat ještě alespoň jednou tolik (3,5 roku), vždyť nejsi ještě tak stará, a já tě pak pošlu na zasloužený odpočinek... Děkuji ♡ 



Žádné komentáře:

Okomentovat