úterý 2. února 2016

Na nákupech v Icelandu

Hodně si píšete o další díl "Co nakupuji v Lidlu". Abych řekla pravdu, tak už jsem tam dlouho nebyla a rozhodla jsem se, že si počkám dokud neotevřou ten v Malešicích (Ano, v Malešicích bude Lidl - super!, jak jsem se to dozvěděla, tak jsem začala skákat metrdvacet. Moje prosby byly vyslyšeny :) Doufám teda, že to bude dřív než nám dojde toaletní papír... Takže abych zkrátila to čekání, tak jsem dneska byla u sousedů v Icelandu. Nakupuji tam moc ráda, hlavně v létě ty tuny zmrzliny a nanuků...


Ale takhle v zimě moc na zmrzku chuť nemám, každopádně do Icelandu chodím pravidelně, mám to asi 5 minut pěší chůze z domu, tak proč ne? A co jsem tam dneska koupila? No v první řadě špenát. Špenátový protlak u nás musí být, i kdyby nevím co bylo. Když už je opravdu nouze, tak se vytáhne z mrazáku špenát, těstoviny se taky vždycky najdou a s obědem je vystaráno :) I když je Iceland zaměřený převážně na britské produkty, tak hodně jich je českých, jako třeba ten špenátový protlak. A za to má u mě Iceland palec nahoru (mají tady totiž i Hořovickou vánočku, která je naprosto skvělá :) No a jako další jsem dokoupila zásoby mraženého hrášku (já totiž ten z konzervy moc nemusím, a navíc - mražením se neztratí tolik vitamínů jako sterilizací), kukuřice, listového špenátu a zelených fazolek. Ten listový špenát má mega výhodu - je v malých kostkách, takže si odeberete kolik potřebujete a hlavně 900g za 35 korun? No nekup to!, když půl kila čerstvého špenátu stojí kolem 50 korun, když je v akci... Stejně je to i s hráškem, kukuřicí a fazolkami - 900 g za 35 Kč. (Myslím, že tam mají ještě, brokolici, květák, baby karotku a nějaké směsi.) A jako dát za 200 g čerstvých fazolek 60 korun, tak to je nad naše finanční možnosti, tak jsem moc ráda za tuto alternativu :)



A naprosto úžasnou věc, kterou jsem riskla koupit jen nedávno je čedar. Nevím jak jsem mohla žít tolik let bez čedaru! Já miluju trojkovej. Je vyzrálejší, sice se víc rozpadá (hůř se strouhá), ale ta aroma... to jedničkovým nezamaskujete... a já si kupuju nebarvený (ten jedničkový obarvený koupil manžel, tak jsem to vyfotila pro srovnání :)  A na Vánoce jsme se rozhodli si dopřát pětkový (70 Kč/kus) ale ten byl na mě už moc... zlatá střední cesta :)


Poslední dva měsíce u nás čedar nahradil eidam, fakt se to nedá srovnat. I když je pravda, že u čedaru si připlatíte, ale v Icelandu se celkem vyplatí - při koupi 2 ks zaplatíte 70 korun (při koupi jednoho kusu - 40 korun). Co jsem tak koukala v Lidlu a Tescu, tak tam je dražší... 

No a jelikož byla akce, tak jsem nakoupila zásoby tofu a pomazánek. Tímto zdravím slovenskou firmu Lunter (dříve AlfaBio), kterou se snažil někdo poškodit (aféra s cizrnovou/hummusovou pomazánkou). Další den po zveřejnění nepravdivé informace, jsem šla na nákup :) Teď u mě vede "tataráčik", předtím to byla "mexická" ale i "francouzská" je fajn. Můj manžel miluje "hummus" a chutná mu i "škvarková". Nenechte se mýlit názvy - vše je bezmasé :) No a tofu? To se hodí vždycky, a když jsem u tofu... co nemám ráda je:

A: Co máš k obědu?
B: Tofu s xy
A: Ty jsi vegetarián?
B: Grrrrrr

Proč musí být někdo, kdo jí tofu automaticky vegetarián? Fakt nechápu... Takže ještě jednou děkuji firmě Lunter, že to nevzdala, a že pokračuje a také Icelandu (i Tescu), že je odebírají :)


Občas mají "na Islandu" akci na různé mražené ovoce, takže... jsem ještě koupila mražené švestky  (39 korun/1 kg - také českého původu) protože jsem dostala chuť na švestkový koláč, momentálně mám v oblibě tento - Výborný a rychlý švestkový koláč s mákem. Jen teda v trochu poupravené verzi (celozrnná mouka, 100 g cukru, méně oleje a víc vody, bez drobenky a skořicový cukr nekupuji - proč kupovat skořicový cukr, když máme doba skořici i cukr (a k tomu třtinový)? - jak říká můj manžel: vaření/pečení à la Babica (když jsem neměl vývar, tak jsem tam dal horkou vodu :D). 

No a jako, že si dopřejeme, tak jsem ještě koupila akční Kakaový fondán (už jsme ho měli minulý týden a byl fakt výborný, já miluju tekutou čokoládu a za 45 korun...), já vím, že v něm je palmový olej, ale jednou za čas...

No a ještě jsem si koupila vazelínu, poprvé. Ale po denním "testování" jí musím pochválit :) a když už jsem nebyla v Indii, tak přišla Indie za mnou :) (Made in India - to jsem ještě asi neviděla).

A to by bylo asi tak vše, jinak v Icelandu mají hodně mražených polotovarů - hotových jídel, ale ty já moc nemusím. Zatím jsem žádné ještě nezkoušela, ale občas tam kupujeme klasiku - hranolky (mají asi 20 různých druhů a tvarů), výjimečně pizzu a ovocné knedlíky. A pro milovníky čokolády (pro mě to je spíš kakaová pochoutka) - mají tam Cadbury (a je v ní palmový olej). A ještě - Snickers, Mars, Kitkat ve velkých baleních jsou britské (jsou sladší než ty české).

2 komentáře:

  1. škoda, že není i v plzni, když jsem v praze, tak se tam občas stavím, hlavně pro cadbury...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já Cadbury čokoládu moc nemusím, ale dala bych si bonbony Eclairs Cadbury, ale zatím jsem je nikde nenašla :(

      Vymazat