neděle 25. října 2015

Holka nebo kluk?

Asi tři dny před porodem, když jsem nemohla spát a pravidelně jsem usínala kolem druhý hodiny ranní, tak jsem narazila na stránku http://www.jaknamiminka.cz/pohlavi-ditete-jak-poznat-jestli-cekam-holku-nebo-a90.html, podle které jsem se snažila zjistit co se nám vlastně narodí...

moje každonoční konstatování: "takovejch hodin a člověk čumákuje do tmy"

... a výsledek? Zde je moje resumé:

XTvar bříška - nevím, nějak jsem to nezkoumala, ale zezadu jsem jako těhotná prý nevypadala

holka: bříško je spíše kulaté, položené výše
kluk: bříško je nižší a špičaté, žena zezadu dokonce nevypadá vůbec jako těhotná
průzkumy veřejnosti: většina lidí se shoduje, že tomu tak skutečně je
odborníci: tvar břicha je ovlivněn postavou ženy, pevnosti břišní stěny, množstvím plodové vody. Jedná se tedy o individuální záležitost.

XKrása - neplatí, vlasy i pleť jsem měla úplně super, takové jsem nikdy neměla (no, možná tak do 13)

holka: dívka krade mamince krásu, mamince se zakulatí tvář, objeví se akné a vlasy má bez lesku
kluk: maminka je krásná i s bříškem, vlasy má lesklé, pleť bez pupínků
průzkumy veřejnosti: spíše potvrzují
odborníci: ženy čekající holčičku opravdu silněji trpí na akné a většina žen trpí na nevolnosti

OChutě - platí, sladké jsem nikdy moc nemusela, ale v těhotenství to přišlo a hlavně nanuky

holka: maminku trápí chutě na sladké a na ovoce
kluk: maminka má chutě na slané, kyselé, ostré a výrobky z masa
průzkumy veřejnosti: spíše potvrzují, že tomu tak skutečně je
odborníci: nevidí důvod, proč by tomu tak mělo jít, spíše se jedná o individuální záležitost

XNevolnosti - neplatí, zvracela jsem jednou a blbě mi bylo asi týden

holka: velké trápení s ranními, i dokonce s celodenními nevolnostmi
kluk: těhotenství je spíše v pohodě
průzkumy veřejnosti: lidé se neshodují
odborníci: při dlouhodobém testování se zjistilo, že ženy čekající dívku a trpící problémy mírně převažují

OStudené nohy - platí

holka: maminka se cítí po celou dobu dobře
kluk: mamince je někdy více zima, třeba spí s ponožkami na nohou
odborníci: prokázali, že u žen čekajících kluka se obíhající krev skutečně zpomalí, čímž žena pociťuje může pociťovat chlad v končetinách

?Zvětšení jednoho prsa - tak toho jsem si opravdu nevšimla

holka: spíše více vyroste levé prso
kluk: více vyroste pravé prso
průzkumy i odborníci: neprokázaly, popřeno

ORůst chloupků na nohou - platí, nohy jsem si holila tak max. jednou týdně (jinak v sezóně 2-3x)

holka: chloupky rostou pomalu
kluk: chloupky rostou rychle

?Zalévání ječmene a pšenice vlastní močí - nezkoušela jsem 

  • jedná se o metodu, kterou používaly ženy ve starém Egyptě
holka: dříve vyklíčí ječmen
kluk: dříve vyklíčí pšenice
průzkumy veřejnosti: neprokázaly

OTepová frekvence plodu - platí

holka: tep nad 140 tepů za minutu
kluk: tep pod 140 tepů za minutu
odborníci: tepová frekvence plodu se pohybuje průběžně od 120 do 160 tepů, pověra se nezakládá na pravdě. Dívky mají skutečně vyšší tepovou frekvenci, ale až po narození.

XTěhotenská čára na břiše, linea negra - neplatí, neměla jsem žádnou

holka: dlouhá čára
kluk: krátká nebo téměř žádná

XPřibírající tatínci - neplatí, tatínek nám dokonce zhubl :)

holka: nastávající otec přibírá spolu s matkou
kluk: váha zůstává stejná nebo se jen mírně zvýší
odborníci: prokázali, že tomu ve větší části případů skutečně tak je

XBarva moči - neplatí, ale já piji celkem hodně, takže se přikláním k názoru odborníků

holka: tmavá, kalná
kluk: jasně žlutá
odborníci: barva moči je především ovlivněna tím, kolik toho žena vypije přes den, pije-li málo, má moč tmavou

?Zlatý prstýnek zavěšený nad bříškem - nezkoušela jsem

holka: prstýnek opisuje kruh
kluk: prstýnek se kýve do strany
odborníci: naprosto neopodstatněná pověra


takže pravděpodobnost byla 6:4, že se narodí kluk, ale já jsem stejně pořád doufala v holčičku a vyšlo to :)


a co další rady?
Další „zaručené“ metody známé mezi lidmi
Test krve - neplatí, nám by vyšel klukTato metoda se zakládá na pověře, že každých 7 let se člověku vymění krev. Kdo má z partnerů mladší krev v době početí (vyšší možné číslo), vyhrává a pohlaví bude po něm. Vezměte si Váš rok narození a připočítávejte 7 až do výše aktuálního roku početí dítěte.
V některých diskuzích je vyjádřena i další podmínka, že toto neplatí u stejně starých párů.
žena – rok narození např. 1985 (nyní rok 2015)
1985+7= 1992+7 = 1999+7 = 2006+7 = 2013 (dále už připočítávat nejde) – pohlaví by mělo být ženské
muž – rok narození např. 1982
1982+7= 1989+7= 1996+7 = 2003+7= 2010 (dále už připočítávat nejde)
Pokud nechcete výsledný rok počítat, nahlédněte do tabulky:  http://www.pohlaviditete.cz/pohlavi-ditete-podle-krve/. Zde si pohodlně najdete svůj, partnerův rok narození (nezapomeňte hledat věk v době početí) a výsledek.
průzkumy: maminky se spíše shodují, že jim tento test spíše vyšel
Čínský lunární kalendář - neplatí, i podle tohoto to měl být kluk
průzkumy veřejnosti: napůl vychází a nevychází

odborníci: vyšla jim přesně 50% pravděpodobnost
Čínská kalkulačka pohlaví - také neplatí
  • vynásobí se matčin věk s měsícem, kdy bylo dítě počato

holka: vyjde liché číslo
kluk: vyjde sudé číslo
Ať je to tak nebo tak, vždycky máte 50% pravděpodobnost, že se Vám narodí to, co chcete a stejnou pravděpodobnost mají i tyto babské metody. Avšak stoprocentní jistotu budete mít až po porodu.
Takže ani počítací metody nám nevyšly ;) a neodpustím si komentář k 50% pravděpodobnosti :) Statisticky se v České republice narodí na 100 holčiček 105-106 kluků :), takže šance, že se narodí tatínkovi jeho pokračovatel je větší...


A jak jste na tom vy? Nechaly jste si říct pohlaví dítěte, nebo jste se nechaly překvapit?


Žádné komentáře:

Okomentovat