pátek 2. října 2015

Daruji MM

takto vypadá složená ...
Asi většina budoucích maminek řešila, jestli bude mít dostatek mléka pro svoje dítko, protože kojení, jak je všude zdůrazňováno, je pro vývoj dítěte to nejlepší co mu můžete do budoucna dát :) Někdy je ovšem toho mléka víc, než by jsme si přály. Přebytek mléka může ovšem způsobit i různé zdravotní potíže pro Vás, jako pro matku. Ať už máte problém s nedostatkem, nebo přebytkem mléka, velkým pomocníkem je odsávačka MM :) Já jsem si, nevím proč, vybrala značku Avent. Když jsem srovnávala ceny, nejpříznivější měl zrovna e-shop www.feedo.cz. Objednala jsem si tuto varinatu i s cestovní taškou. Navíc je k tomu jako dárek šidítko 0-6 m, jeden plastový pohárek VIA (zajímavost o Aventu zde) a savička od 0m a pár prsních vložek. No příště bych asi radši investovala do elektrické :) ale jde to i s touto ruční...

... a takto vypadá rozložená



Abych se dostala k podstatě věci :)
Když už jsem měla odsáto víc než dost pro svoji Špagetku (do plastových pohárků VIA, také od Aventu, které mají výhodu, že se dá na ně napsat tužkou datum naplnění:) začala jsem řešit co s přebytečným mlékem. Bylo mi ho tak trocha líto vylévat do umyvadla a tak jsem začala pátrat... po mléčné bance. A našla jsem :) Mezi další výhody Prahy patří i tato. Mléčné banky jsou v republice pouze 4 :( Pro darování MM jsou nastaveny určité podmínky. Jako první jsem absolvovala, trvalo to celkem asi 15 minut, výtěry, odběr krve a moči. Podmínkou bylo, abych do ÚMPD přišla sama, bez dítěte. Jako jedna z podmínek je i ta, že byste měly odsát víc než 0,5 l denně. Tuto podmínku jsem nesplňovala, nicméně se mnou MB začala spolupracovat a k mému překvapení, ten půllitr za den se ve mně někde najde. Dále je potřeba, aby jste alespoň jednou týdně dovezly zmražené MM (v jejich 0,5 l láhvích) do ÚMPD. I v tomto mi vyšly vstříc a vozíme to tam v sobotu ráno.


Dále vyvstává otázka dárcovství nebo prodej? Za jeden litr MM dostanete 200 Kč. Ten, kdo nedaruje, neví co to obnáší. Po každém odsátí (4-5x denně) musíte odsávačku sterilizovat - cena energií (i času) (já sterilizuji klasicky - převařením 5-10 min.) a dále musíte MM do Podolí dovézt (doprava + čas). K tomu se ještě dá přiřadit to, že v mrazáku už nemáme místo na nic jiného (ale to je můj problém s malým mrazákem). Pro většinu maminek je každá stovka dobrá, ale rozhodně zde nelze hovořit o nějakém extra výdělku. Ale ten pocit, že snad to pomůže maličkým nedonošeňátkům, za to stojí :)

MM kam se podíváš
A jen pro zajímavost - před 30 lety se platilo taky 200 korun :) 



A čím si zvyšuji produkci MM (nebo si to alespoň myslím)? 

V Lidlu si kupuji čaj Rooibos, který mají v třech příchutích a mají i neochucenou verzi. Teď  mi zrovna nejvíc chutná karamelový :) Rooibos piji ráno, místo kafe (to jsem přestala pít už v těhotenství). No a na večer si dělám kmín-fenykl-anýz od Alnatury z dm-ka. Někdy si to namíchám sama...



Žádné komentáře:

Okomentovat